miercuri, 12 ianuarie 2011

un viral de la Dacia Duster

dacă a fost făcut pentru a deveni un viral pe internet (căci cu limbajul acela oare ce televiziune i-ar fi aceptat vreodată difuzarea?) atunci este cu siguranță un fenomen nou în publicitatea unui produs românesc. și anume o autoironie cruntă față propriul produs al cărui avantaje sunt deja atât de bine cunoscute că un orice critică exagerată are efectul invers.

unii zic că-i genială. eu spun că-i foarte bine făcută.



--------

mi-au spus că vor un drive test, dar cu mașini alese de ei: adela, vania, caius67, gabrieladsavitsky, carmen, victor, alex, maria, suzimuzi, lubileah, cristilisandru, cristidima, teonegura și geaninalisandru

10 comentarii:

  1. Se discută mult pe marginea acestei reclame, în ultimele zile... Chiar ne-am putea întreba până unde se poate merge pentru a promova un anumit produs. Dar nu trebuie să ne mirăm, n-am inventat noi apa caldă, au mai fost destule cazuri. N-am să zic nici că-i bună reclama aceasta, nici că-i foarte rea. Mă întreb, aşa cum te-ai întrebat şi tu, Bogdan, care a fost scopul atunci când a fost făcută, netul sau tv-ul? S-a crezut că poate fi acceptată pe sticlă? Mi-e greu să cred asta... Şi atunci, evident, poate că într-adevăr avem de-a face cu un nou trend în media - internetul fiind o ţintă demnă de a fi luată în seamă...

    O zi cât mai bună să ai, alături de cei dragi!

    RăspundețiȘtergere
  2. Piiiing!!! La ceas de seară anunţ apariţia unui nou PA în PAveste. Doritor de înscriere? La mine pe blog. :D Seară frumoasă!
    P.S. Am fost mai ocupată în ultimul timp, dar recuperez eu din urmă. :) Oricum, nu am mult. De la muzica barocă, pe care am apucat să o ascult în parte. Mai mereu aduci lucruri interesante.

    RăspundețiȘtergere
  3. Agresivă domnişoara Duster. Apăsară domnii pe nervul sciatic şi uite ce porumbei le ieşiră pe...fereastra Daciei...

    Ore magice!

    RăspundețiȘtergere
  4. Cristian, eu sunt aproape sigur că a fost gândită pentru internet. atâta timp cât cei din publicitate văd (sau vedem) că lucruri aparent banale/triviale/stupide inflamează imaginatia celor care doresc cu orice preț să evadeze din rutină și ajung să urmărească pe youtube de 10 milioane de ori un câine care cântă la pian sau o veveriță ce aleargă după alune etc. este normal să cauți să emulezi aceeași rețetă cu scopul de a promova produsul clientului tău. pe mine nu mă miră atât nebunia agenției cât dezinhibarea celor de la Dacia de a experimenta atât de vitejește acest tip de comunicare... sper să le iasă. în fond este un produs bun ”made in Romania” care va face mult mai mult branding de țară decât orice frunză.

    RăspundețiȘtergere
  5. Carmen, contrapiiing. am înțeles voi aduce a zi și la mine. îmi trag sufletul după o zi fooarte lungă și foooarte plină și poate mă voi înscrie eu la o continuare, să văd doar în ce direcție a fost dusă povestea :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Geanina, asta spuneam și eu... au o comunicare foarte agresivă cu mișcarea asta... deh, din păcate pentru a mai șoca cu adevărat pe cineva în lumea asta trebuie să te scobești din ce în ce mai adânc în fosele nazale și eventual să întinzi cât mai mult biluțele rezultate în văzul tuturor... doar atunci mai poți spera să auzi un ”UUUUAAAAAAAAUUUUUUU!” urmat de aplauze din partea publicului saturat deja de scobiri superficiale în nas, considerate deja banale :D

    RăspundețiȘtergere
  7. Hmmm, nu sunt adeptul unei astfel de forme de reclama, nu zic ca nu prinde, nu sunt naiv. Dar agreez o persiflare mai inovatoare, caci e mai greu sa faci o gluma din ceva decent, decat din tema sex...

    RăspundețiȘtergere
  8. exact, Teo. nimeni n-a spus că nu vor alege întotdeauna lucrul cel mai ușor de făcut :) iar chestia cu sexul era la-ndemână și se practică...

    RăspundețiȘtergere
  9. Nu stiu de ce, dar am aproape certitudinea ca persoana care a conceput aceasta 'reclama' nu are mama...Cei conceputi in eprubeta..n-au scrupule..

    RăspundețiȘtergere
  10. aveți dreptate, cred că poate fi interpretată și așa :) și chiar dacă au mamă cred că la un moment dat ajung să uite anumite reguli învățate de la aceasta, doar pentru a ajunge să șocheze sau a face ceva vâlvă. deh, asta-i industria showbiz-ului, a publicității etc. vă mulțumesc pentru vizită și vă aștept și pe paginile de proză sau de poezie, unde suntem cu toții mai liniștiți. doar noi și gândurile noastre, ceva mai scrupuloase decât cele a rechinilor de eprubetă :)

    RăspundețiȘtergere