luni, 11 aprilie 2011

făuritorul de uși

EDIT - 12.04.2011 - votarea textelor de proză scurtă pentru această etapă are loc AICI. puteți vota până la 4 (patru) PA-uri.

-------------------------

săptămâna trecută am ratat participarea la ”PAiul și bârna” cea de-a șasea etapă a concursului de proză arhiscurtă, întrucât am uitat când era termenul limită pentru înscrierea textelor în concurs.

pentru cea de-a șaptea etapă n-am de gând să pățesc la fel, astfel că am pregătit ”Făuritorul de uși”. tema acestei etape este ”PArte de carte” și invită la scrierea unor texte care să descrie întâmplări ce au legătură cu cărțile. PA-urile participante pot fi citite AICI.

-------------------------

Făuritorul de uși

L-au învățat să iubească cărțile devreme, încă de copil. Le-a descoperit varietatea plimbându-se printre rafturile ce i se păreau mai înalte decât munții și s-a apucat de escaladat. La deschiderea lor se trezea aruncat pe țărmuri îndepărtate, în iureșul bătăliilor, în brațele prințeselor sau explorând noi planete. Erau uși miraculoase și se gândi că făuritorii lor sunt niște giganți printre oameni, adevărați magicieni cu slove fermecate. Și încă de atunci își dori să le afle meșteșugul și vraja.

-------------------------

-------------------------
Recomandări: vania (pisikalia - 7), suzimuzi atelier (well well well...), alex mazilu (buldogii ciripesc), teo negura (ploile mele), cristian lisandru (rădăcini...), cristian dima (pentru tine lisa - 8), madi și onu (românii pe google...),

15 comentarii:

  1. foarte frumos PA-ul, felicitari, imi place mult de tot!

    RăspundețiȘtergere
  2. mulțumesc frumos Maria, mă bucur că ți-a plăcut.

    RăspundețiȘtergere
  3. Bine te-am regăsit, Bogdan, gândurile mele bune! Un PA bine scris, ca un imn adus cărţilor fără de care nu am putea trăi. Şi cu o tentă de poveste bine dozată şi exprimată.
    Gândurile mele bune, la bună recitire! O zi cât mai bună să aveţi!

    RăspundețiȘtergere
  4. Cristian, ai dreptate. unii dintre noi n-ar putea să trăiască fără cărți. îmi place să cred că majoritatea oamenilor simt nevoia să călătorească și să evadeze cu ajutorul lor. de aceea le-am și numit obiecte magice. fără ele copilăria noastră ar fi fost searbădă și neinteresantă. mă bucur că ți-a plăcut. o zi bună și vouă, Cristian și Geanina.

    RăspundețiȘtergere
  5. super, ţie chiar îţi place să dai o tentă de vechi la orice povestire:D cred că dacă ai avea o maşină de teleportare ai dispărea în secunda doi undeva acum 1000 de ani? am i right or am i right?:)

    RăspundețiȘtergere
  6. haha Alex, nu-i chiar așa. am și povestiri în epoci mai moderne, dar de când cu povestea mea fantasy, am ajuns să mânânc ev mediu pe pâine... mă informez despre istorie, muzică și folclor, mitologii și toate celelalte lucruri care se fac pentru a te îmbiba de atmosfera aceea.
    și nu-i adevărat că aș pleca în secunda doi... prima dată aș face bagajele :P LOL

    RăspundețiȘtergere
  7. Hai sa le iau pe rand, dragul meu:
    - textul imi place foarte mult, e exact stilul cu care m-ai obisnuit, e o delectare sa te citesc :)
    - nu stiu daca ai citit oarecum pe aceeasi tema acest text: http://teonegura.wordpress.com/2011/01/13/usile-mele/
    - ti-am votat articolul si la Calin, pentru ca mi-a placut foarte mult;
    - chiar nu stiu ce naiba are blogspot cu wordpress si invers, ping-urile cred ca nu ajung nici de la mine la tine, nici invers ;)

    RăspundețiȘtergere
  8. dragă Teo, îți mulțumesc pentru vizită și pentru gândurile bune. într-adevăr se aseamănă cu ”ușile mele”, care este un text foarte frumos, deosebit și care mi-a plăcut mult (și pe care l-am și comentat la vremea respectivă... dacă-mi amintesc bine).

    mulțumesc și pentru voturile de la Călin. de data asta am observat că s-au adunat foarte multe, la mulți dintre participanți, ceea ce-i semn bun pentru proza arhiscurtă.

    wordpress-ul și blogspot-ul par să fie chiar în conflict pe față. nici un ping nu se înregistrează vizibil, decât în statistici... gen Zelist, dacă asta-i o consolare. oricum eu voi continua să pun recomandările :)

    RăspundețiȘtergere
  9. d-aia am trecut pe wordpress, a fost un pic mai greu dar am reuşit şi sincer, parcă merge un pic mai bine ca blogspotu'
    PS. congrats pentru etapa asta, făuritorul de uşi a rupt stilul:P

    RăspundețiȘtergere
  10. mulțumesc Alex, nici cu rafturile prăfuite nu mi-e rușine :) păcat doar că a fost atât de puțin timp pentru votare. oricum, facebook-ul ne-a ajutat foarte mult, căci la un moment dat am observat că aveam doar douăzeci și ceva de voturi, apoi, după câteva ore erau deja aproape cincizeci. eu n-aș strce acum pe wordpress. eventual voi trece pe un onin.ro, sau o derivație din acesta, ca să știm o treabă :)

    RăspundețiȘtergere
  11. ok, eu la asta mă refeream, hosting propriu cu wordpress la bază:) (ca la mine),
    facebook-ul ajută dar se ştie prea bine că orele între care se postează (atenţia publicului e cea mai mare ca să zic aşa) sunt 8-9 dimineaţa şi după-amiaza după 5, în cazul meu (şi al prietenilor/cititorilor mei) e după 8-9 seara,
    anyway sunt o mulţime de lucruri ce merită discutate la o bere/ţuică :) păcat că nu eşti din cluj, weekendul ăsta mi-l petrec acolo:)

    RăspundețiȘtergere
  12. MI-a plăcut mult PA-ul ăsta. Ai surprins esenţa cărţilor exact cum o văd şi eu. De fapt, a devenit o obişnuinţă să intru la tine şi să-mi citesc gândurile prin condeiul tău.
    L-am votat, aşa cum am votat şi celelalte PA-uri din etapele trecute, aşa cum o să continui să te votez, cât timp va mai ţine concursul (se pare că doar o etapă) chiar dacă eu mi-am retras participarea. Motivele aş prefera să le ţin pentru mine. Sau, dacă vrei să le ştii neapărat, putem vorbi în privat. ;)

    RăspundețiȘtergere
  13. Alex, la Cluj n-am mai fost de o grămadă de timp, chit că-i orașul studenției și mi-e drag, chiar și numai pentru asta :). dar poate reușim să planificăm o întâlnire la cafeneaua aceea cu care ne tot ”ameninți” pe FB, chiar în Brașov, în bârlogul fiarei :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Victor, sunt bucuros că ți-a plăcut PA-ul. cât despre motivele tale, chiar aș vrea să povestim, dar pe mail.

    RăspundețiȘtergere
  15. oo dar te aştept cu drag:) numai să zici cu ceva timp înainte că tot dispar pe ici pe colo:))

    RăspundețiȘtergere