vineri, 5 august 2011

așa da, așa nu! sau era invers?

s-a observat, desigur, că blogul meu a dat mult mai puține semne de viață și activitate… deh, așa-i cu perioada de vacanță. care vacanță ne-a adus dorința de a vizita noi meleaguri, dar și de a citi unele cărți noi sau de a viziona câte un nou film. și tocmai despre filme aș vrea să vă scriu astăzi. despre unul la care nu v-aș îndemna să mergeți, iar despre un altul pe care v-aș îndemna să-l revedeți!

așa nu, "Înălţimea Voastră"!

”Your Highness” ar trebui să fie un film pe care să nu-l poți caracteriza ușor. pe de-o parte se dorește a fi o amuzantă parodie medievală cu un cast plin de actori buni (James Franco, Natalie Portman, Toby Jones etc.), pe de altă parte, aceștia par să populeze (sau să copuleze într-) un film al cărui scenariu pare să fie făcut de (și pentru) cei din ”Idiocracy” (vă mai amintiți ,probabil, filmul acela în care rasa umană ajunge să se prostească rău de tot în viitor, stropind recoltele cu Fanta/Sprite și vorbind într-un vocabular de 40-50 de cuvinte, cu tot cu nelipsitul ”dude”). apropos de asta, limbajul este extrem de obscen, ca și cum regizorul a decis că o tușă subțire, o simplă aluzie nu mai poate fi sesizată de un public prea prost. astfel, avem parte de un regal de p*li, de la gesturi, expresii, până la un penis în erecție, al unui minotaur obsedat (care va sfârși – penisul – ca trofeu agățat la gâtul unui prinț).
dar, dacă ideea inițială a fost aceea de a copia niște parodii medievale clasice, de genul ”The Princess Bride” sau "Monty Python and the Holy Grail", aceasta a ajuns să fie coruptă de prea multă vulgaritate ieftină și de aluzii gratuite la organe sexuale, la felații, copulații și alte activități recreative de acest fel. aceste interacțiuni se întâmplă să aibă loc între oameni și animale mitologice, între oameni și ființe extraterestre perverse etc. iar varietatea este atât de mare, încât până și ministrul Funeriu ar fi fericit să descopere că în film există un coleg de gen neutru, în sensul în care acesta este asexuat…

problema cea mare a filmului stă în regie și în cast. filmul este prost și groaznic de imatur, dar a fost făcut așa de oameni talentați. regizorul David Gordon Green are la activ filme bune precum George Washington, Snow Angels sau chiar și Pineapple Express-ul cu iz de cannabis. astfel că ajungi să te întrebi ce a fost în capul lui când a acceptat să facă o comedie-parodie imbecilă la care nu prea se râde. poate prea mult fum? și chiar dacă nu este un dezastru de proporții epice, după părerea mea este atât de plin de prost gust, încât este greu de urmărit cap-coadă. aș încheia folosindu-mă de o groaznică replică a vrăjitorului malefic Leezar - "You’re too late. The Fuckening has begun!” - și aș zice că filmul acesta a întârziat mult la capitolul maturitate, în vreme ce fuckening-ul le este administrat privitorilor.






așa da, ”The Princess Bride”

și dacă tot am pomenit de ”The Princess Bride”, atunci v-aș recomanda să-l revedeți. după dezastrul dinainte, acest minunat film din 1987 pare o adevărată capodoperă a genului. mulți o și consideră așa. dacă aveți chef de o poveste de dragoste învelită într-un film care parodiază (cu ironie) peliculele de aventuri, de capă și spadă, atunci nu veți fi dezamăgiți. apropos de capă și spadă… se zice că această parodie are cea mai frumoasă scenă de duel, cea dintre Inigo Montoya și omul cu mască.

închei tot cu un citat: ”Hello. My name is Inigo Montoya. You killed my father. Prepare to die!”


------------------------------

Recomandări: suzimuzi atelier (rolling in the deep...), vania (filantropică), teo negura (naufragiu cu parfum...), shayna (alegerile tale...), cristian lisandru (dansul ielelor...), nea costache (marin sorescu...),

8 comentarii:

  1. bine ai revenit!
    te-ai dedat la filme ușurele, de vară? :-)
    ia uite unul, amuzant de deprimant, englezesc (cum altfel să fi reușit combinația): Another Year, e de anul trecut, de Mike Leigh: http://www.imdb.com/title/tt1431181/
    p.s.: pluralul nu e p*li?

    RăspundețiȘtergere
  2. hahaha, cred că ai dreptate. rectific acum. boala lui Funeriu m-a atins și pe mine :P... și asta doar pentru că l-am menționat!

    mulțam de recomandare. ai dreptate, am luat și niște filme ușurele, ca să mai amestec cu cărțile și cu scrisul. dintre cele foarte faine și bine făcute am terminat de văzut și un excelent serial al BBC-ului din 1976, făcut după cartea lui Graves - ”I, Claudius”. pur teatru TV!

    RăspundețiȘtergere
  3. Recunosc că nu l-am văzut, interesantă prezentarea ta, Bogdan. Poate că tiimpul va permite şi o vizionare, mai ales că este final de săptămână. Să vedem, nu ştim niciodată ce va fi a doua zi.
    Vă dorim numai bine şi o seară liniştită!

    RăspundețiȘtergere
  4. așa este, Cristian. timpu-i scurt, iar lucrurile de făcut parcă tot mai multe! vă salutăm și noi cu drag și vă urăm un weekend frumos.

    RăspundețiȘtergere
  5. Bine te-am regasit, Bogdane, mie imi pare rau ca scrii atat de rar, e o reala placere sa te citeasca omul...
    Eu n-am vazut niciun din filme, dar acum, cel putin, stiu de cine sa fug si ce pot sa caut. Faza cu Funeriu, apropo, mi-a provocat un acces de ras in hohote ;)
    Sa ai un week-end minunat!

    RăspundețiȘtergere
  6. bine ai venit, dragă Teo.
    îți mulțumesc frumos pentru vizită și pentru aprecieri :) aș scrie și eu mai des dar, în ultima vreme, n-am prea găsit timpul necesar pentru blog. însă, am scris alte lucruri și - ca să mă laud - îți spun că am apărut în volumul patru al ”amprentelor literare”, alături de câțiva minunați colegi de cenaclu. dar pentru aceasta voi face o postare separată, căci este un eveniment care merită asta.
    un sfârșit de săptămână cât mai frumos, îți urăm și noi.

    RăspundețiȘtergere
  7. Pai da, si eu am sa te cert putin pentru ca scrii atat de rar. :) Chiar daca ai scris in alta parte (na, am citit si comentariile de mai sus),se simte lipsa cand nu scrii pe blog.
    Gata nu mai zic, si oricum am fost blanda.

    RăspundețiȘtergere
  8. OK, OK, shayna. am înțeles! promit să fiu mai prezent. și apreciez blândețea :)

    RăspundețiȘtergere