Avem deci un slogan turistic nou... "Explore the Carpathian garden"
logo-ul este anost fara pic de personalitate...
pe cand scriam s-a starnit furtuna mediatica si astfel au aparut si alte informatii, inclusiv acuzatiile de plagiat... again. Data trecuta cu sloganul, de data asta cu semnul.
de vazut semnul si clonarea:
http://www.piticu.ro/descoperiti-diferentele-din-cele-doua-imagini.html
http://www.piticu.ro/cum-ministerul-turismului-habar-nu-are-sa-promoveze-romania.html
Dar sa ne intoarcem la slogan. Ce sa spun? Ca suna mai bine decat "the land of choice"? asta ar fi evident, caci aroganta nu prea face bine in publicitate daca nu ai substanta si fond pe care sa te bazezi. Dar as mai zice si eu ca nu prea ma atrage cu nimic special... ca este prea generala. Carpatii nu sunt doar ai nostri, muntii astia trec prin cate tari? Cehia, Slovacia, Ungaria, Polonia, Ucraina, Romania si Serbia. Nu sunt toate astea niste gradini carpatice? Si multe dintre ele sunt mai ingrijite decat ograda si olatul nostru.
Partea cu explorarea este buna, caci este provocatoare si invita la actiune... dar Carpatii? In afara faptului ca nu sunt doar ai nostri as mai spune ca nu putem concentra atentia inca din slogan doar pe una dintre atractiile noastre... Este limitativ si din punctul asta de vedere este mai rau ales decat "the land of choice" caci acolo aveai in prim plan o tara si nu doar muntii. Daca mi-ar fi permisa o gluma, as spune ca riscam sa nu mai vedem tara din spatele muntilor.
Ce ar fi fost de facut dupa umila mea parere? Pai in primul rand ar fi trebuit recuperata istoria noastra. Eu cred ca multa lume din ministerul turismului stie asta dar putini doresc sa intreprinda o astfel de schimbare caci asta ar insemna in primul rand punerea la punct a zonelor si atractiilor arheologice care sunt intr-o stare deplorabila. Noi facem semne de circulatie si avertizare care costa sute de mii de lei sau zeci de mii de euro catre aceste localitati si situri arheologice unde eu am gasit inca semne de tabla vopsite si scrise de mana cu pensula ca in vechile tabere comuniste de altadata... sa nu mai vorbim de drumuri de acces, de informatii intr-un format interesant sau de serviciile de ghidare. La Sarmisegetuza Ulpia iarba era atat de mare pe marginea santurilor care nu aveau balustrade incat juniorul meu de 5 ani aproape ca era sa cada in gol... nici macar un cosas care sa aiba grija de buruieni si balarii nu isi angajasera... dar la intrare se percepea bilet... Muzeul de peste drum era inchis dar expozitie de artefacte romane si dacice oricum nu aveau caci era luna in care organizasera o expozitie de flori. Fara gluma. La Sarmisegetuza Ulpia.
Ne mandrim cu dacii si cu romanii de dupa ei precum si cu insula noastra de latinitate, dar nu folosim nimic din toate acestea. Ca sa nu mai spun ca pe vremuri am ajuns sa alegem Dracula in locul lui Vlad Tepes. Ca sa n-o lungesc prea mult, vreau sa va arat cateva tari care au mizat pe istoria lor si au avut doar de castigat, dupa parerea multora.
Doar o ultima idee inainte de a-i vedea pe altii la treaba.
Cat de puternica credeti ca poate fi istoria noastra in comunicare? Pai sa va dau un exemplu. Dupa victoria de la despresurarea asediului Belgradului din 1456, cand armata lui Iancu de Hunedoara reuseste o victorie importanta a crestinilor contra otomanilor lui Mehmet al 2-lea, Papa Callixtus al 3-lea cere crestinilor catolici sa traga clopotele la pranz pentru incurajarea rugaciunilor in sprijinul asediatilor. Dupa batalie clopotele de pranz au continuat sa traga in amintirea eroismului si a victoiei obtinute la Belgrad. Dar ele continua sa sune si astazi in toate tarile catolice europene chiar si la peste 5oo de ani de la acest eveniment. Un eveniment la care noi am participat cu general, cu trupe si victorie rasunatoare. La propriu.
--------
prevad ca va urma.
Greece: 5000 years old – a masterpiece you can afford! (mi se pare excelenta ideea unei pietre pretioase slefuite de timp, ambalata ca un produs de lux, pe care sa ti-l poti permite)
Bulgaria: the journey begins. (bulgarii sunt la inceput de drum, sa fie redescoperiti... asa ca merge destul de bine, nu-i asa? - oricum nici macar bulgarii cu castravetii lor n-au pomenit despre gradina)
joi, 29 iulie 2010
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
LOL? WTF? mai degrabă.
RăspundețiȘtergerehai să o luăm didacticește: avem un produs - România (plecăm de la premisa că nu e chiar cel mai bun produs din lume, dar la o adică, e ok) vrem să-l vindem (ar putea fi chiar un Logan pentru turiști - nu promite mai mult decât e, cât dai atâta face). ce facem? licitație internațională, că doar nu avem expertiză destulă în țară pentru astfel de întreprinderi. ce iese? scandal. luăm o imagine „de pe stock” și scriem cu un font ce ni se pare șmecher, adăugăm niște gradienți pe litere și comunicăm ce? hai să vezi ursul de dincolo de gardul vopsit frumos? nu știu cum e restul conținutului acestui brand (în afară de produs, că doar aici am norocul să locuiesc) dar execuția grafică e mediocră, ieftină și nici măcar originală. Epic fail. Iar... Acu să ne bucurăm că e pe bani europeni sau să dăm dracului odată jos cu impostorii care rispiesc aiurea resursele... P.S. Ar fi trebuit adăugată și o nuanță de maro în desenul ăsta... deja se-mpute treaba
ai dreptate, epic fail indeed.
RăspundețiȘtergeresi ce este mai trist e ca noi avem agentii de branding foarte tari in tara - asta pentru studii si cercetari de piata si fixarea unor linii de ghidare.
cat priveste executia, cati copii de la scolile de design si tineri art-directori din tara n-ar fi participat gratis la un concurs de logo-uri?
Cati tineri copywriteri nu si-ar fi trimis ideile intr-un astfel de conscurs doar pentru a-si face un nume lucrand la un proiect atat de important?
si nu s-ar fi inventat apa calda deloc... Institutiile Comisisi Europene si ale Parlamentului au folosit deja reteta invitand de nenumarate ori o gramada de scoli si facultati de arta din toata Europa sa participe la pitch-uri pentru logo-urile lor. Si se ofereau premii de 10K -15K euro pentru scoala castigatoare - imagine buna, produs de calitate... caci ar fi avut de unde sa aleaga.
win-win situation.
m-au scarbit.
eu nu aș fi mers pe ideea centrată pe design, adică sincer, nu cred în logo-uri făcute de designeri și artiști. dar da, cred că avem agenții în România care ar fi făcut partea de strategie la modul cel mai profesionist posibil, iar la execuția logo-ului, cred că ar fi lucrat poate chiar pro-bono, fără să se simtă că e ceva ieftin și neoriginal. pfff, hai să-mi văd eu de ale mele că nu duc lipsă de nervi. cele bune
RăspundețiȘtergerehttp://cosminaldea.blogspot.com/2010/07/brand-de-tara-brand-de-judet.html
RăspundețiȘtergeretocmai l-am vazut pe stefan la televizor dand un interviu in care spunea ca nu crede ca este vorba de furt ci de lene si comoditate... cred ca este prea indulgent cu ei
RăspundețiȘtergereda, eu tocmai schimbam cu el „impresii” pe mail, acu nah, știu că pentru înjurături pe post amendează CNA-ul, poate ăsta a fost motivul indulgenței...
RăspundețiȘtergereUna peste alta iar o chestie tipic dâmboviţeană... Frunza de brusture pe care o va primi fiecare turist la sosirea în gradina din Carpaţi. Ori poate semnificaţia ascunsă este că ni se cam fâlfâie...
RăspundețiȘtergerehaha o frunza groasa si pufoasa ca nu mai planga nimeni dupa hartia in trei straturi :)
RăspundețiȘtergereo analiză imparţială:
RăspundețiȘtergerehttp://www.underconsideration.com/brandnew/archives/something_old_something_new_something_borrowed_something_green.php
sa sti ca nu suna rau sloganul .. si sa nu ne comparam cu alte tari ..chiar cred ca nu este cazul , poate facem o comparatie cu Germania de acum peste 50 de ani :-j
RăspundețiȘtergerebulgaria, noi suntem veșnic ca după război... deh asta-i țara și ăsta ne este poporul.
RăspundețiȘtergerema intreb ce o mai ramane daca mai trecem ...Doamne fereste.. printr-un razboi .
RăspundețiȘtergere