luni, 6 decembrie 2010

HBO - Game of Thrones (inside the production)

HBO a mai difuzat zilele astea un material ceva mai lung despre productia "Game of Thrones". eu l-am preluat de pe canalul HBO Youtube. parca ar vrea sa ne sporeasca asteptarile in privinta seriei viitoare. enjoy!

intre timp va puteti delecta de sarbatori cu cartea - cartile, caci daca apucati sa o cititi pe prima nu va mai opriti pana la sfarsitul seriei... de vazut, eu le-am vazut prin librarii sau AICI. eu am versiunea in engleza, deci nu stiu cum s-au descurcat traducatorii nostri cu limbajul si expresiile medievale pe care autorul le-a folosit la tot pasul... oricum, tabloul "pictat" de George Martin este unul foarte complex si nu degeaba este comparat cu Tolkien. doar ca el alatura acestei povesti foarte bine scrise si latura umana cu bune si rele si, zic eu, partea asta va va cuceri si va va prinde rapid in mreje prin actiunea si mai ales prin trairile fiecarui personaj, gandurile lui, fiecare cu farama de bunatate si de rautate, cu tradari si rasturnari de situatie, cu suflete pervertite sau pocaite, cu multa viata si multa moarte, cu dezamagiri si sperante...


4 comentarii:

  1. M-ai făcut curioasă în privinţa acestei serii. Sper să nu ratez filmul, deşi, în egală măsură sau chiar mai mult, m-ar încânta să citesc cărţile (am intrat pe link şi am observat că sunt vreo 9). Fimul, şi mă refer aici la oricare, are minusul de a lăsa să se piardă multe detalii ce se regăsesc în carte. Mă refer aici la emoţii, stări, gânduri. Am observat asta nu doar o dată când am citit cartea şi am văzut şi filmul. Este chiar foarte bună recomandarea ta. O voi avea în vedere. :) Seară frumoasă să ai!

    RăspundețiȘtergere
  2. Carmen, ma bucur ca ti-am starnit interesul. daca te apuci sa-l citesti pe George Martin vei vedea ca are un stil unic de scris... unul dintre lucrurile pe care le-am admirat in aceasta serie vine din faptul ca Martin este in stare sa te faca sa iubesti la nebunie un personaj caruia apoi ii descoperi un secret oribil, sau viceversa, te poate face sa urasti din tot sufletul un ticalos pe care incepi apoi sa-l descoperi altfel, si avansand strat dupa strat realizezi ca undeva in adancuri zace o farama pura de suflet... si realizezi ca asa este viata si ca fiecare om are parti bune si parti rele. oricum, cele noua carti sunt prea putine daca te gandesti ca ai in interiorul lor mai multe vieti, caci fiecare personaj important povesteste despre sine, raportandu-se in felul lui la ceilalti si la lume. si cred ca ai dreptate ca filmul, oricat de bun sau de bine realizat tot nu va apuca sa prezinte decat o parte foarte mica din minunata lume prezentata in scris. si apoi cuvintele mai au si marele merit ca nu pun granite imaginatiei cititorului :) noapte buna.

    RăspundețiȘtergere
  3. La o asemenea pledoarie, mai că-mi vine să fug acum într-o librărie şi să le cumpăr. :) Din ceea ce scrii şi din filmuleţul prezentat sigur cărţile vor fi pe gustul meu. Cred că-mi voi face un frumos cadou de Crăciun. :) Sper să le găsesc.

    RăspundețiȘtergere
  4. Carmen, nu doream sa sune chiar ca o pledoarie. adica nu pledez doar pentru Martin. in jurul nostru avem atatea carti si sunt atat de multi scriitori ce scriu foarte bine si care trebuie cititi... sau clasici care asteapta recitirea. dar daca te pasioneaza genul acesta istoric-fantastic, nu vei fi dezamagita.

    RăspundețiȘtergere