duminică, 28 noiembrie 2010

primul meu laptop

un text scurt pregatit pentru actiunea demarata de cei de la Toshiba despre care va povesteam aici.

-----------------

Primul meu laptop

Il pandisem zile intregi. Acestea s-au transformat in saptamani si apoi in luni. Pe cand stransesem toata suma, il cunosteam deja foarte bine din articolele si recenziile din revistele de specialite. Considerat o noutate, era un laptop bine cotat. Mie mi se parea perfect. Display de 12", procesor de 533 MHz, 64 MB RAM si hard disk Toshiba de 3 GB! Pentru anul de gratie 1999, cam asa se auzea ultimul racnet. Dotarile lui mai cuprindeau: baterie Li-ion, floppy de 3.5", CD drive, touchpad – primul pe care-l vedeam – modem de 56K si boxe incorporate. Stereo! Preinstalat primeam si un Windows 98.
Pentru a-l cumpara am intrat pentru prima oara intr-un supermagazin de electronice care se intindea pe suprafata unui stadion de fotbal. Ma simteam putin stingher parcurgand rafturile lungi cu monitoare, imprimante, scannere si multe altele gadgeturi. In ciuda faptului ca nu mai vazusem niciodata unele din aparatele expuse acolo, spectacolul oferit de acestea ma lasau indiferent. Si asta intrucat obiectul dorintelor mele era asezat in zona centrala, intr-o vitrina incuiata, acoperita cu plexiglas, parandu-mi mai degraba o opera dintr-un muzeu de arta moderna. Nu puteam intelege prea bine cum de acel obiect argintiu, elegant, avand linii dictate de design, ar fi putut sa realizeze toate operatiunile unui calculator normal. Doar faptul ca avea un pret foarte mare ma facea sa ma gandesc ca intr-adevar isi va indeplini menirea. Dupa ce l-am luat acasa am inceput sa-l folosesc, initial, cu o grija exagerata. Cu el am scris, am navigat pe internet si am testat si savurat o gramada de jocuri. Anii au trecut peste el si in familie au intrat si alte laptopuri. Dar el inca functioneaza. Acum este folosit de fiul meu pentru a se obisnui cu tastele, cu literele si cu numerele. Asezat pe masuta acestuia pare tot un obiect de muzeu. De istorie a calculatoarelor. Un loc, de altfel, castigat si binemeritat.


















-----------------

Alpha Ville - Big In Japan

Asculta mai multe audio diverse

2 comentarii:

  1. Hehehe... Citind specificaţiile "monstrului", m-a pocnit nostalgia. Mai ales când ai pomenit de touch pad. Câtă concentrare şi răbdare consumam cu sfârcul ăla roşu din mijlocul tastaturii până să apară providenţialul touch pad. :))
    Apropo, fă-i o poză şi împărtăşeşte-o cu noi.
    Ah, şi să nu uit: http://www.youtube.com/watch?v=Q9jJufz9RNE
    În caz că nu ţi-ai dat seama, sunt un maniac al coverurilor. Mai ales dacă se leagă bine cu metalele. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. buna idee: vine si fotografia. multam pentru guano apes - imi lipseau cam de mult si nu mi-am dat seama :)

    RăspundețiȘtergere